Що робити, якщо сайт недоступний
07:40, 17.11.2022
Сайт недоступний - рідкісна, але неприємна помилка, яка може виникнути з низки причин. Далі ми розглянемо, як діагностувати й виправити ситуацію, що виникла, за допомогою підручних інструментів, софта й утиліт.
Причини вимкнення сайту
Їх може бути кілька:
- Недозволене доменне ім'я. Якщо налаштування домену задано некоректно з боку власника NS-серверів, це може стати причиною появи помилки. Причиною можуть також послужити технічні роботи з боку DNS.
- Труднощі у провайдера. Якщо з якоїсь причини виникли проблеми зі зв'язком між окремими частинами мережі, деякі веб-сайти будуть недоступні.
- Закінчився період реєстрації домену. У цьому випадку просто потрібно звернутися до організації, де ви реєстрували домен, і продовжити послугу.
- Сайт заблоковано на території країни, з якої ви намагаєтеся його відкрити. Таке теж не рідкість, особливо для тих ресурсів, де публікується нелегальний або напівлегальний контент. Для обходу блокування можна скористатися VPN-сервісом.
- Пошкодження файлів cookie.
Як правило, помилки подібного роду виникають з технічних причин, через якісь внутрішні збої з боку сервера. У більшості випадків це можна продіагностувати і виправити.
Що робити, якщо сайт відключений
Насамперед необхідно зробити низку простих речей:
- Видалити файли cookie. У цих файлах зберігаються налаштування веб-сайту і дані про профіль, і якщо з якоїсь причини вони пошкоджені, є висока ймовірність, що сайт буде недоступний для вас. Просто перейдіть у налаштування свого браузера і в панелі інструментів видаліть дані про переглянуті сторінки, а потім спробуйте зайти на сайт знову.
- Перевірте коректність URL-адреси в адресному рядку. Можливо, ви просто припустилися банальної одруківки або помилилися.
- Якщо використовуєте VPN, спробуйте змінити країну підключення на іншу, а потім повторіть спробу завантажити сайт.
- Вимкніть антивірус. Якщо ваш антивірус визначає сайт як загрозу, то й доступ до нього може заблокувати на раз-два. Водночас будьте уважні та вимикайте антивірус тільки в тому разі, якщо впевнені, що веб-сайт безпечний. В іншому разі високий ризик зіткнутися з вірусним програмним забезпеченням та іншими "сюрпризами" подібного роду.
Тепер перейдемо до складніших маніпуляцій для системних адміністраторів.
Очистіть місце на диску
Якщо простір накопичувача забито логами, бекапами та іншими тимчасовими файлами, необхідно під'єднатися до сервера за SSH-протоколом і прописати через консоль дві команди:
df -i df -h
Так ви побачите, скільки місця вільно на серверному SSD/HDD. Якщо показує щось близьке до 100%, це і є причина, через яку сайт не працює. Йому просто не вистачає місця для запуску служб і створення нових тимчасових файлів. У цій ситуації можна або почистити наявний простір, або ж звернутися до хостинг-провайдера і розширити тарифний план.
Перевірте доступність служб
Перейдіть у панель керування і перевірте статус служб у відповідній вкладці. У ISPmanager, наприклад, це меню розташоване ліворуч, у розділі "Система". Якщо якась служба збоїть – біля неї буде вимкнена "лампочка". Якщо якась із цих служб не працює, з нею доведеться розбиратися окремо.
Проаналізуйте код помилки
Коли сайт недоступний, у більшості випадків під час спроби його відкрити браузер вам видасть якийсь тризначний код помилки. У нас є окрема стаття, де ми розглянули всі основні коди помилок, які можуть виникнути під час спроби звернення клієнта до сервера. Зрозумівши суть проблеми, вам буде простіше локалізувати й усунути помилку.
Перегляньте логи
Перевірити необхідно ключові моменти:
- чи не було будь-яких змін у коді сайту;
- чи проводилися нещодавно оновлення CMS і плагінів – може бути й таке, що в результаті оновлення плагіни конфліктують між собою або з системою управління вмістом;
- чи не змінювалася версія PHP;
- чи є у вас резервні копії, і коли їх було зроблено.
У крайньому разі створений раніше бекап дасть змогу відкотити зміни до того стану, коли сайт працював нормально.
Активуйте виведення помилок і debug
Налагоджувальна інформація може дуже допомогти під час діагностики та усунення помилок. Наприклад, користувачі WordPress можуть відкрити в режимі редагування конфігураційний файл wp-config.php з кореневої директорії, і змінити в ньому таку директиву:
define('WP_DEBUG', false); define('WP_DEBUG', true);
У результаті виведена інформація стане докладною і дасть змогу точніше зрозуміти, чому сайт недоступний. Debug можна активувати на будь-якій CMS:
- Joomla – configuration.php;
- OpenCart – Environment.php и т.д.
Перевірте сумісність версій PHP
Якщо на сайті і на сервері використовуються різні версії PHP, це може стати причиною конфлікту, і ресурс просто відмовиться завантажуватися. У цьому разі опис помилки буде безпосередньо про це повідомляти. Наприклад, так:
Extension ‘mysql’ is deprecated since PHP 5.5 and removed since PHP 7.0; Use mysqli instead
Ця помилка означає, що користувач намагається запустити сайт на PHP версії 7.0, тоді як він адаптований під більш ранню версію PHP. У цьому випадку необхідно оновити версію PHP на сайті та на сервері, щоб вони збігалися.
Використовуйте Strace
Це просунута утиліта, що дає змогу діагностувати й налагодити практично будь-які помилки, які виникають на серверах під управлінням Linux. Підключіться до сервера по SSH, а потім встановіть strace:
sudo apt update sudo apt install strace
Це команди для Ubuntu, але для інших ОС адаптувати команду буде нескладно.
Синтаксис strace має такий вигляд:
strace -s999 -o /tmp/strace.txt /opt/php71/php index.php
Тут у нас:
- strace -s999 – викликати команду strace з докладним виведенням інформації та запис його у файл /tmp/strace.txt;
- /opt/php71/php – адреса інтерпретатора PHP;
- index.php – шлях до викликаного файлу.
За допомогою цієї утиліти ви можете відстежувати будь-які системні виклики, що являють собою механізм трансляції, що забезпечують інтерфейс між процесом і ядром ОС. Ви можете перехоплювати будь-які виклики і читати їх, що дасть змогу за наявності певних навичок і знань діагностувати та виправити будь-яку помилку.
Висновок
Сподіваємося, наша стаття допоможе розібратися, чому сайт недоступний, і що можна зробити в такій ситуації. Якщо є питання – зверніться до наших фахівців через Livechat. Всього доброго!