Як збільшити відвідуваність свого сайту
08:37, 17.11.2022
Сайт може мати шикарний дизайн, він може бути до країв наповнений пізнавальним і розважальним контентом, але це зовсім не гарантує високу відвідуваність. Як показує практика, для підвищення трафіку необхідно використовувати різноманітні інструменти, які покликані підвищити позиції сайту у видачі та зробити його більш привабливим для відвідувачів. У цій статті ми розповімо, як збільшити відвідуваність, і що потрібно робити для підтримки позитивної динаміки зростання трафіку.
Для чого збільшувати трафік?
Якщо ваш сайт існує для просування товарів і послуг, то підвищення трафіку – чудовий спосіб збільшити кількість клієнтів. Як наслідок, зростуть продажі і прибуток, ваша компанія зможе більше грошей інвестувати в розвиток і довгострокову підтримку проекту.
Для інформаційних ресурсів це також вкрай важливо, адже вони часто заробляють на рекламі. Чим більше людей побачить оголошення ваших рекламодавців, тим більше грошей у підсумку ви отримаєте. Розміщення партнерських посилань і рекламних банерів – чудовий спосіб для заробітку.
Тепер, коли з цим розібралися, перейдемо до розгляду основних інструментів для збільшення відвідуваності веб-сайту.
SEO-маркетинг
Пошуковий маркетинг дає змогу вивести сайт в органічний ТОП пошукової видачі, завдяки чому і збільшується в кінцевому підсумку трафік. Ось, наприклад, випадковий користувач відкриває адресний рядок і вводить запит "купити ноутбук". Google видасть результат за цим запитом, і верхні рядки займатимуть ті інтернет-магазини, які він вважатиме найбільш релевантними.
SEO-маркетинг – це цілий комплекс різноманітних методів та інструментів, що передбачає роботу в кількох напрямках:
- структура сайту;
- інтеграція в текстове наповнення певних ключів і LSI;
- оптимізація швидкості завантаження сайту;
- нарощування посилальної маси в глобальному Інтернеті;
- SERM – комплекс заходів із підвищення репутації компанії в Мережі (відгуки, посилання, огляди, рекомендації).
Пошукова оптимізація ведеться одночасно на двох фронтах: на зовнішньому і на внутрішньому. Це один із найефективніших інструментів зі збільшення відвідуваності.
Просування може здійснюватися як за високочастотними, так і за низькочастотними ключами – тут все дуже індивідуально і залежить від кількості конкурентів. Головне - підібрати досвідченого SEO-фахівця, який грамотно складе семантичне ядро, відфільтрує "сміттєві" і нецільові запити, і під ті, що залишилися, оптимізує наявні сторінки та розділи сайту.
Методи збільшення відвідуваності
Розглянемо найбільш ефективні:
- Поштові розсилки. Email-маркетинг – хороший спосіб не тільки для залучення нової аудиторії, а й для утримання старої. Грамотно організована розсилка дасть змогу систематично підігрівати інтерес зареєстрованих користувачів до вашого ресурсу. Тут головне не перегинати і не завалювати людей спамом, інакше вас просто можуть внести в чорний список або відписатися. Важливо надсилати листи тільки в тих випадках, коли вам дійсно є, що запропонувати аудиторії – акції, знижки, нові матеріали в блозі, якісь індивідуальні пропозиції.
- Нарощування посилальної маси. Зовнішні посилання активно використовуються в зовнішній пошуковій оптимізації – підбираються майданчики, і для них пишуться цікаві статті, в які природним чином вплітається посилання на сайт замовника. По-перше, такий підхід дає змогу підвищити позиції сайту в пошуковій видачі, оскільки Google лояльніший до тих ресурсів, на які часто посилаються інші веб-сайти. По-друге, якщо стаття дійсно цікава і корисна, то ви зможете заманити до себе частину людей з цих самих сайтів.
- Створення підсайтів і груп на популярних майданчиках і в соціальних мережах. SMM давно став важливою частиною SEO-просування, і він дає змогу ефективно збільшувати відвідуваність сайту в перспективі. Ви просто створюєте "локальні" представництва на різних платформах і займаєтеся їхнім розвитком, підтримкою. Аудиторія поступово збільшується, і вже звідти люди переходять на ваш основний сайт. Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, Tik-Tok – таких майданчиків дуже багато, важливо лише правильно визначити, які з них найкраще підходять для вашого сайту, і де ваша цільова аудиторія зосереджена найсильніше.
- Створення каналу на YouTube. Це найпопулярніший у світі відеохостинг, тож якісний контент обов'язково знайде свою аудиторію. Ролики з YouTube можна інтегрувати в структуру сайту, а на самому YouTube можна під роликами залишати посилання, що ведуть на сайт. За допомогою відеороликів можна значно спростити завдання з наповнення контентом, що залучає, створювати гайди, записувати семінари, робити огляди. Так, це потребуватиме додаткових фінансових витрат, оскільки створення якісного відеоконтенту вимагає великих зусиль, але в перспективі це завжди окупається.
- Контекстна реклама. Насамперед ідеться про оголошення, які Google показує в самому верху пошукової видачі. Так, це коштує грошей, зате дає змогу миттєво потрапити в ТОП видачі і, відповідно, збільшити трафік.
- Офлайн-методи – розміщення банерів, роздача флаєрів з QR-кодом, брошур, візиток та інші методи традиційної реклами.
Крім роботи над контентом, зовнішнім і внутрішнім, важливо також приділити увагу оптимізації роботи сайту. Скоротити час завантаження, зробити інтерфейс зручнішим і приємнішим, подбати про зручність відвідувачів на всіх рівнях – усе це дає змогу в перспективі втримати аудиторію, зробити її лояльнішою і постійнішою.
Сірі методи просування: як робити не потрібно
Існує ще так зване "сіре" СЕО, що включає кілька механізмів із сумнівною ефективністю:
- Закупівля неякісних посилань на біржах посилань. Такий підхід дає змогу швидко наростити кількість посилань, але ось на практиці всі ці тексти "мертві", їх ніхто не читає, а кількість переходів за посиланнями мінімальна. Важливо пам'ятати, що Google може застосувати санкції до вашого сайту, якщо система виявить, що ви практикуєте подібне.
- Імітація дій відвідувачів на сайті – штучне збільшення часу, проведеного на сайті, нарощування кількості кліків, написання несправжніх відгуків тощо. Штучна накрутка сучасними алгоритмами розпізнається досить легко, і ефективність подібних методів сумнівна.
- Кросслінкінг. Також є "сірим" методом просування, і теж карається пошуковими системами.
- Спам ключовими словами. Ви, напевно, натикалися на сайти з дуже дивними статтями, в яких немає ніякого сенсу, і які перенасичені ключовими словами, що нагадують пошукові запити. Це воно і є – колись давно такий підхід давав змогу швидко збільшити відвідуваність, але зараз не працює.
- Розміщення неунікального, краденого контенту. Такий підхід до маркетингу не обіцяє високих позицій у видачі.
- Публікація забороненого, нелегального контенту. Може призвести не тільки до блокування сайту, а й до початку кримінального розгляду щодо порушників.
Займатися подібним маркетингом у 2022 році не рекомендується, оскільки ефективність перерахованих вище методів під великим питанням, і часто навіть шкодить.
Інструменти для відстеження відвідуваності
Найвідомішим і найпопулярнішим є інструмент Google Analytics – він дає змогу відстежувати відвідуваність сайту, джерела переходу, вміє аналізувати поведінку користувачів і навіть дає змогу оцінити ефективність роботи контекстної реклами. І це лише мала частина всіх можливостей Google Analytics.
Ще одним популярним інструментом є Hotjar – з його допомогою ви можете візуально стежити за активністю користувачів на сайті. В арсеналі є навіть так звана "теплова" карта кліків і скролінгу. Він показує де ваші користувачі найчастіше затримуються на сайті, хедер, футер тощо.
Висновок
Пам'ятайте, що чисте СЕО вимагає більше часу і зусиль, але і результат у підсумку буде більш якісним і довгограючим. Сподіваємося, наша стаття допоможе вам підняти відвідуваність і надалі конвертувати новоприбулу аудиторію в додатковий прибуток. Якщо залишилися запитання, звертайтеся в будь-який час!