Як знайти технічні помилки на своєму сайті
17:09, 29.11.2022
Технічні помилки можуть бути не завжди очевидними, але водночас вони дуже впливають на показники SEO-просування і якість роботи сайту загалом. Ці недоліки можуть призвести до того, що під час індексації сайт отримає низькі позиції в пошуковій видачі, і тоді неважливо, скільки часу і сил ви витратили на просування.
Розподіл позицій у пошуковій видачі між веб-сайтами відбувається після багаторівневої оцінки. Далі в статті ми розповімо, як виявити SEO помилки, і яких заходів можна вжити для їхнього виправлення, щоб підвищити авторитетність в очах пошукових роботів і отримати вищі позиції під час ранжування.
Навіщо потрібна оптимізація сайту
Пошукова оптимізація – це комплекс заходів, націлених на підвищення якості роботи сайту й адаптацію його технічної складової з урахуванням актуальних вимог пошукових систем. Якщо ви все робите правильно, сайт з більшою ймовірністю потрапить у ТОП видачі, що в підсумку призведе до збільшення органічного трафіку. Органічний трафік – це відвідувачі, які потрапляють до вас природним чином, коли вводять пошуковий запит і зі списку релевантних сайтів вибирають саме ваш.
Виявлення SEO помилок
Починати варто з детального аналізу – внутрішнього аудиту. Аналізувати слід низку параметрів:
- метадані веб-сторінок;
- релевантність контенту, його унікальність і структурованість;
- структура сайту;
- швидкість завантаження;
- адаптивність;
- кросбраузерність.
Якщо доручити завдання команді фахівців, вам нададуть вичерпний список технічних проблем, проаналізують цільову аудиторію, модель поведінки на сайті, і на підставі цих даних висунуть низку рекомендацій щодо внутрішньої та зовнішньої SEO-оптимізації. Загалом, результатом стане конкретна стратегія пошукової оптимізації, яка дасть змогу сформувати міцний фундамент для будь-якого бізнесу.
Технічна оптимізація сайту
Розглянемо найефективніші механізми технічної оптимізації, які сприяють SEO-просуванню і підвищують позиції ресурсу у видачі.
Встановлення протоколу HTTPS
Протокол HTTPS є безпечнішою альтернативою застарілому HTTP. Покращене шифрування гарантує збереження даних користувачів, і пошуковики цей момент враховують. За інших рівних умов, пошуковики віддаватимуть перевагу тим сайтам, які забезпечують відвідувачам вищий рівень безпеки.
Важливий момент: перехід з HTTP на HTTPS може на якийсь час сильно знизити ваші позиції у видачі, тому найкраще це робити в ті періоди, коли відвідуваність найнижча. Про те, як перейти на HTTPS, у нас є окрема стаття – вам потрібно буде купити спеціальний сертифікат, налаштувати редирект, а також відредагувати внутрішні посилання, замінивши у всіх URL протокол HTTP на HTTPS.
Налаштування файлу robots.txt
Індексний файл robots.txt – це своєрідна інструкція для пошукових машин, яка регламентує механізм сканування вмісту. Саме тут вказується, який контент можна індексувати, а який – ні. У процесі обробки правил, представлених у файлі robots.txt, пошуковий робот отримує одну з трьох інструкцій:
- частковий доступ: допускається сканування деяких елементів на сайті;
- повний доступ: сканування всього;
- повна заборона: заборона на сканування.
Заборона може встановлюватися з різних причин. Наприклад – щоб уникнути потрапляння сторінок з особистою інформацією користувачів вашого сайту в загальнодоступну видачу. Також відключають від індексації сайти-дзеркала і сторінки з різноманітними формами надсилання інформації.
Пам'ятайте, якщо інструкція для краулерів відсутня або складена некоректно, це призведе до проблем з відображенням сторінок у видачі. Обов'язково переконайтеся, що в кореневій папці вашого сайту присутній файл robots.txt, і що всередині нього коректно прописано всі рекомендації щодо сканування вмісту.
Налаштування карти сайту sitemap.xml
У цьому файлі містяться списки всіх URL ресурсів, які пошуковий робот аналізуватиме. Сам цей файл і його налаштування не є обов'язковою вимогою, але в деяких випадках він буває вкрай корисний, оскільки гарантує індексацію тих сторінок, які без sitemap.xml можуть бути проігноровані або не помічені.
Іноді Sitemap розростається до розмірів, коли його обробка стає скрутною – якщо файл займає більше 50 Мб або містить більше 50К URL-адрес. У цьому випадку рекомендується розділити його на кілька менших файлів. І пам'ятайте, що в XML Sitemap необхідно вказувати тільки канонічні URL – тобто такі, які роботи Google вважають головними серед кількох ідентичних варіантів.
Технічні дублі
Важливою складовою успішного ранжування є унікальність контенту. Красти з чужих сайтів статті та матеріали, ніяк їх не модифікуючи і не доповнюючи – погана витівка, тому що на ваш ресурс у підсумку будуть накладені санкції, через які неможливо буде вийти в ТОП видачі. Неприпустимо також і дублювання контенту всередині вашого сайту, тому над контентом слід працювати уважно, особливо якщо у вас великий інтернет-магазин з великою кількістю схожих категорій товарів.
Виявити наявність "дублів" можна за допомогою все того ж SEO-аудиту. Якщо у вас на сайті є сторінки з ідентичним або схожим вмістом, використовуйте файли sitemap.xml і robots.txt, щоб "повідомити" пошуковому роботу, які посилання є канонічними.
404 код помилки
Коли користувач намагається перейти на ваш сайт, він відправляє запит серверу. У разі доступності URL користувач зможе підключитися до сервера і на вкладці його браузера почне завантажуватися вміст. Якщо під час спроби підключення виникають якісь неполадки, сервер надішле назад код відповіді, який повідомить про характер проблеми. Детально про всі помилки і статуси сервера ми писали в окремій статті.
Помилки, що виникають, необхідно виправляти, інакше контент може бути зовсім виключений з індексу. Та й самі користувачі точно не будуть у захваті від ресурсу, який постійно видає 404 код.
Шляхи і методи виправлення помилок залежать від того, де корінь проблеми. Це може бути неправильно прописаний URL з якоюсь друкарською помилкою, або сторінку зовсім могли видалити – випадково чи спеціально. Також помилка 404 може виникати тоді, коли сторінку перенесли на нову адресу, але забули налаштувати редирект.
Налаштування редиректів на сайті
Редирект – перенаправлення відвідувача з одного URL на інший. Як правило, налаштовуються через зміну адреси сторінки або в результаті її видалення – щоб автоматично перенаправити відвідувача на актуальну версію веб-сторінки.
Використовувати редирект обов'язково в тих випадках, коли вихідна сторінка має напрацьовану репутацію й авторитет в очах пошукових машин. SEO-аудит допоможе виявити сторінки зі статусом 3xx або із зацикленою переадресацією.
Оптимальна швидкість завантаження сторінок
Швидкість завантаження сайту – важливий аспект, що поліпшує поведінкові фактори відвідувачів, а також підвищує позиції сайту у видачі під час ранжування. Оптимізувати сайт можна різними способами:
- стиснути зображення та інший візуальний контент;
- позбутися зайвих скриптів;
- оптимізувати текстовий контент;
- скоротити обсяг HTML-коду;
- провести мініфікацію файлів CSS і JS;
- зменшити кількість HTTP-запитів;
- використовувати піддомени для паралельного скачування;
- налаштувати кеш браузера;
- налаштувати CDN для завантаження динамічного контенту.
Загалом, способів оптимізації досить багато. Ваша мета – зробити так, щоб вага HTML-сторінок не перевищувала 2 Мб. За такого обсягу сторінки завантажуватимуться досить швидко. Для аналізу та отримання рекомендацій щодо конкретного сайту або веб-сторінки використовуйте інструмент Google Аналітика.
Оптимізація елементів JavaScript і CSS
CSS і JS відповідають за "фасад" сайту, визначають його зовнішній вигляд. Тут важливо підходити до справи з розумом і стежити, щоб елементи CSS і код JS не перевантажували сайт. За необхідності розмір і вагу коду можна зменшити за допомогою стиснення, кешування, мініфікації.
Мобільна версія сайту
Створіть окрему версію сайту для смартфонів та інших подібних пристроїв – у такому разі ви зможете максимально гармонійно адаптувати компонування і розташування блоків під мобільні пристрої з невеликою діагоналлю.
Підбиття підсумків
Завжди прагніть оптимізувати свій сайт таким чином, щоб він працював максимально стабільно і швидко. Прислухайтеся до рекомендацій пошукових систем – як правило, вони не помиляються у своєму аналізі та завжди видають коректні поради. Google Аналітика допоможе виявити більшість наявних проблем і надасть конкретні рекомендації щодо оптимізації та усунення технічних проблем. Якщо залишилися питання – зв'яжіться з нами через Livechat.