Як знайти технічні помилки на своєму сайті

Як знайти технічні помилки на своєму сайті

17:09, 29.11.2022

Зміст статті
arrow

  • Навіщо потрібна оптимізація сайту
  • Виявлення SEO помилок
  • Технічна оптимізація сайту
  • Встановлення протоколу HTTPS
  • Налаштування файлу robots.txt
  • Налаштування карти сайту sitemap.xml
  • Технічні дублі
  • 404 код помилки
  • Налаштування редиректів на сайті
  • Оптимальна швидкість завантаження сторінок
  • Оптимізація елементів JavaScript і CSS
  • Мобільна версія сайту
  • Підбиття підсумків

Технічні помилки можуть бути не завжди очевидними, але водночас вони дуже впливають на показники SEO-просування і якість роботи сайту загалом. Ці недоліки можуть призвести до того, що під час індексації сайт отримає низькі позиції в пошуковій видачі, і тоді неважливо, скільки часу і сил ви витратили на просування.

Розподіл позицій у пошуковій видачі між веб-сайтами відбувається після багаторівневої оцінки. Далі в статті ми розповімо, як виявити SEO помилки, і яких заходів можна вжити для їхнього виправлення, щоб підвищити авторитетність в очах пошукових роботів і отримати вищі позиції під час ранжування.

Навіщо потрібна оптимізація сайту

Пошукова оптимізація – це комплекс заходів, націлених на підвищення якості роботи сайту й адаптацію його технічної складової з урахуванням актуальних вимог пошукових систем. Якщо ви все робите правильно, сайт з більшою ймовірністю потрапить у ТОП видачі, що в підсумку призведе до збільшення органічного трафіку. Органічний трафік – це відвідувачі, які потрапляють до вас природним чином, коли вводять пошуковий запит і зі списку релевантних сайтів вибирають саме ваш.

Виявлення SEO помилок

Починати варто з детального аналізу – внутрішнього аудиту. Аналізувати слід низку параметрів:

  • метадані веб-сторінок;
  • релевантність контенту, його унікальність і структурованість;
  • структура сайту;
  • швидкість завантаження;
  • адаптивність;
  • кросбраузерність.

Якщо доручити завдання команді фахівців, вам нададуть вичерпний список технічних проблем, проаналізують цільову аудиторію, модель поведінки на сайті, і на підставі цих даних висунуть низку рекомендацій щодо внутрішньої та зовнішньої SEO-оптимізації. Загалом, результатом стане конкретна стратегія пошукової оптимізації, яка дасть змогу сформувати міцний фундамент для будь-якого бізнесу.

Технічна оптимізація сайту

Розглянемо найефективніші механізми технічної оптимізації, які сприяють SEO-просуванню і підвищують позиції ресурсу у видачі.

Встановлення протоколу HTTPS

Протокол HTTPS є безпечнішою альтернативою застарілому HTTP. Покращене шифрування гарантує збереження даних користувачів, і пошуковики цей момент враховують. За інших рівних умов, пошуковики віддаватимуть перевагу тим сайтам, які забезпечують відвідувачам вищий рівень безпеки.

Важливий момент: перехід з HTTP на HTTPS може на якийсь час сильно знизити ваші позиції у видачі, тому найкраще це робити в ті періоди, коли відвідуваність найнижча. Про те, як перейти на HTTPS, у нас є окрема стаття – вам потрібно буде купити спеціальний сертифікат, налаштувати редирект, а також відредагувати внутрішні посилання, замінивши у всіх URL протокол HTTP на HTTPS.

Налаштування файлу robots.txt

Індексний файл robots.txt – це своєрідна інструкція для пошукових машин, яка регламентує механізм сканування вмісту. Саме тут вказується, який контент можна індексувати, а який – ні. У процесі обробки правил, представлених у файлі robots.txt, пошуковий робот отримує одну з трьох інструкцій:

  • частковий доступ: допускається сканування деяких елементів на сайті;
  • повний доступ: сканування всього;
  • повна заборона: заборона на сканування.

Заборона може встановлюватися з різних причин. Наприклад – щоб уникнути потрапляння сторінок з особистою інформацією користувачів вашого сайту в загальнодоступну видачу. Також відключають від індексації сайти-дзеркала і сторінки з різноманітними формами надсилання інформації.

Пам'ятайте, якщо інструкція для краулерів відсутня або складена некоректно, це призведе до проблем з відображенням сторінок у видачі. Обов'язково переконайтеся, що в кореневій папці вашого сайту присутній файл robots.txt, і що всередині нього коректно прописано всі рекомендації щодо сканування вмісту.

Як знайти технічні помилки на своєму сайті

Налаштування карти сайту sitemap.xml

У цьому файлі містяться списки всіх URL ресурсів, які пошуковий робот аналізуватиме. Сам цей файл і його налаштування не є обов'язковою вимогою, але в деяких випадках він буває вкрай корисний, оскільки гарантує індексацію тих сторінок, які без sitemap.xml можуть бути проігноровані або не помічені.

Іноді Sitemap розростається до розмірів, коли його обробка стає скрутною – якщо файл займає більше 50 Мб або містить більше 50К URL-адрес. У цьому випадку рекомендується розділити його на кілька менших файлів. І пам'ятайте, що в XML Sitemap необхідно вказувати тільки канонічні URL – тобто такі, які роботи Google вважають головними серед кількох ідентичних варіантів.

Технічні дублі

Важливою складовою успішного ранжування є унікальність контенту. Красти з чужих сайтів статті та матеріали, ніяк їх не модифікуючи і не доповнюючи – погана витівка, тому що на ваш ресурс у підсумку будуть накладені санкції, через які неможливо буде вийти в ТОП видачі. Неприпустимо також і дублювання контенту всередині вашого сайту, тому над контентом слід працювати уважно, особливо якщо у вас великий інтернет-магазин з великою кількістю схожих категорій товарів.

Виявити наявність "дублів" можна за допомогою все того ж SEO-аудиту. Якщо у вас на сайті є сторінки з ідентичним або схожим вмістом, використовуйте файли sitemap.xml і robots.txt, щоб "повідомити" пошуковому роботу, які посилання є канонічними.

404 код помилки

Коли користувач намагається перейти на ваш сайт, він відправляє запит серверу. У разі доступності URL користувач зможе підключитися до сервера і на вкладці його браузера почне завантажуватися вміст. Якщо під час спроби підключення виникають якісь неполадки, сервер надішле назад код відповіді, який повідомить про характер проблеми. Детально про всі помилки і статуси сервера ми писали в окремій статті.

Помилки, що виникають, необхідно виправляти, інакше контент може бути зовсім виключений з індексу. Та й самі користувачі точно не будуть у захваті від ресурсу, який постійно видає 404 код.

Шляхи і методи виправлення помилок залежать від того, де корінь проблеми. Це може бути неправильно прописаний URL з якоюсь друкарською помилкою, або сторінку зовсім могли видалити – випадково чи спеціально. Також помилка 404 може виникати тоді, коли сторінку перенесли на нову адресу, але забули налаштувати редирект.

Налаштування редиректів на сайті

Редирект –  перенаправлення відвідувача з одного URL на інший. Як правило, налаштовуються через зміну адреси сторінки або в результаті її видалення – щоб автоматично перенаправити відвідувача на актуальну версію веб-сторінки.

Використовувати редирект обов'язково в тих випадках, коли вихідна сторінка має напрацьовану репутацію й авторитет в очах пошукових машин. SEO-аудит допоможе виявити сторінки зі статусом 3xx або із зацикленою переадресацією.

Оптимальна швидкість завантаження сторінок

Швидкість завантаження сайту – важливий аспект, що поліпшує поведінкові фактори відвідувачів, а також підвищує позиції сайту у видачі під час ранжування. Оптимізувати сайт можна різними способами:

  • стиснути зображення та інший візуальний контент;
  • позбутися зайвих скриптів;
  • оптимізувати текстовий контент;
  • скоротити обсяг HTML-коду;
  • провести мініфікацію файлів CSS і JS;
  • зменшити кількість HTTP-запитів;
  • використовувати піддомени для паралельного скачування;
  • налаштувати кеш браузера;
  • налаштувати CDN для завантаження динамічного контенту.

Загалом, способів оптимізації досить багато. Ваша мета – зробити так, щоб вага HTML-сторінок не перевищувала 2 Мб. За такого обсягу сторінки завантажуватимуться досить швидко. Для аналізу та отримання рекомендацій щодо конкретного сайту або веб-сторінки використовуйте інструмент Google Аналітика.

Оптимізація елементів JavaScript і CSS

CSS і JS відповідають за "фасад" сайту, визначають його зовнішній вигляд. Тут важливо підходити до справи з розумом і стежити, щоб елементи CSS і код JS не перевантажували сайт. За необхідності розмір і вагу коду можна зменшити за допомогою стиснення, кешування, мініфікації.

Мобільна версія сайту

Створіть окрему версію сайту для смартфонів та інших подібних пристроїв – у такому разі ви зможете максимально гармонійно адаптувати компонування і розташування блоків під мобільні пристрої з невеликою діагоналлю.

Підбиття підсумків

Завжди прагніть оптимізувати свій сайт таким чином, щоб він працював максимально стабільно і швидко. Прислухайтеся до рекомендацій пошукових систем – як правило, вони не помиляються у своєму аналізі та завжди видають коректні поради. Google Аналітика допоможе виявити більшість наявних проблем і надасть конкретні рекомендації щодо оптимізації та усунення технічних проблем. Якщо залишилися питання – зв'яжіться з нами через Livechat.

views 21s
views 2
Поділитися

Чи була ця стаття корисною для вас?

Популярні пропозиції VPS

Інші статті на цю тему

cookie

Чи приймаєте ви файли cookie та політику конфіденційності?

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити вам найкращий досвід роботи на нашому сайті. Якщо ви продовжуєте користуватися сайтом, не змінюючи налаштувань, вважайте, що ви згодні на отримання всіх файлів cookie на сайті HostZealot.