Виробничий брак: Nvidia підтверджує проблеми з RTX 5080
16:23, 26.02.2025
Компанія Nvidia офіційно підтвердила, що деякі графічні процесори для відеокарт RTX 5080 були випущені з відсутніми блоками рендерингу (ROP) через виробничий дефект. Раніше аналогічна проблема була виявлена в моделях RTX 5090, RTX 5090D і RTX 5070 Ti. Тепер стало відомо, що і ранні партії RTX 5080 зазнали тієї ж несправності.
Подробиці інциденту
Проблему вперше виявив користувач Reddit, який повідомив, що його RTX 5080 має тільки 104 блоки ROP замість заявлених 112. Після цього Nvidia провела розслідування і підтвердила наявність дефекту в деяких ранніх партіях RTX 5080.
З огляду на те, що чіпи пройшли всі тести, їх постачали виробникам відеокарт, які надалі опинилися у користувачів.
Під час розслідування Nvidia встановила, що рання партія графічних процесорів RTX 5080 мала на один блок ROP менше, ніж мала б. ROP, або конвеєри растрових операцій, — це елементи, що обробляють графіку на останніх етапах рендерингу. Тож коли таких елементів не вистачає, страждає продуктивність; у цьому випадку, нестача позначилася на продуктивності, зменшивши її на 4,5%.
За даними розслідування, ця проблема торкнулася менше 1% випущених GPU.
Як підтвердити підозри на наявність дефекту
Власникам відеокарт RTX 5080, які підозрюють наявність цієї проблеми, рекомендується звернутися до виробника своєї відеокарти для заміни пристрою. Перевірити кількість активних блоків ROP можна за допомогою утиліти GPU-Z; для RTX 5080 це значення має становити 112. Якщо програма відображає меншу кількість, це може свідчити про наявність дефекту.